KTH / CSC / aktuellt / notiser / International Online Programming Contest

KTHs professionella programmerare radar upp internationella troféer

Per Austrin och Gunnar Kreitz, doktorander vid Skolan för datavetenskap och kommunikation på KTH, fortsätter att rada upp internationella framgångar inom programmering.

Nyligen tog deras tvåmannalag, TwoDashHeadedSpaceMonkey, för andra året i rad hem segern i programmeringstävlingen BITWISE i kamp med drygt 600 lag från hela världen. På topplatserna återfinns, förutom KTH, lag från Kina, Ryssland, Polen och Tyskland. Tävlingen, som organiseras av Indian Institute of Technology, körs över Internet och är öppen för universitet och företag. http://www.bitwise.iitkgp.ernet.in/index.php?q=home

I helgen kom KTH-laget, förstärkt med doktorandkompisen Fredrik Niemelä, på tredje plats vid International Online Programming Contest - en 24-timmarstävling för 3-mannalag på lördagen 17/2.

Vann gjorde ett lag från Nanjing University, Kina medan Universität Ulm, Tyskland, knep andraplatsen. Totalt deltog 634 lag från hela världen.

Nästa stora utmaning för KTHs skickliga programmerare är årets VM i programmering som går i Tokyo i mars.