KTH / Skolan för datavetenskap och kommunikation / Aktuellt / notiser / Regeringens IT-råd

Infrastrukturminister Åsa Torstensson leder IT-råd med 18 ledamöter

Regeringen har beslutat att tillsätta en arbetsgrupp med uppgift att tillhandahålla råd i IT-politiska frågor. IT-rådet som består av 18 ledamöter kommer att vara ett komplement till redan pågående initiativ med IT-politisk anknytning och ska verka fram till den 31 december 2008.

- Det finns många frågor där vi behöver mer diskussion. Exempel på områden jag vill diskutera är hur vi ökar IT-användningen hos småföretag, hur vi tillgodoser behovet av IT-kompetent personal, hur e-förvaltningen bör organiseras för att tillgodose näringslivets behov, säger infrastrukturminister Åsa Torstensson.

Roger Wallis, professor i Multimedia vid KTH CSC är en av ledamöterna I IT-rådet

Alla ledamöterna hittar du på http://www.regeringen.se/content/1/c6/08/44/86/796b2c4c.pdf