KTH / CSC / aktuellt / notiser / NCPC 2006

Guld i SM och NM för KTHs studentlag i programmering

För femte året i rad vann ett KTH-lag när Nordiska mästerskapen i programmering avgjordes lördagen 30 september. 86 lag deltog i tävlingen. Tävlingen ägde rum samtidigt på ett flertal nordiska universitet, bland annat på KTH. Även på tredje plats fanns ett KTH-lag, nerpetat i tävlingens slutminut från silverplats av ett lag från Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet.

De svenska mästerskapen, som är en del av nordiska mästerskapen, slutade dock med en KTH-dubbel. Förutom guld och silver la KTH beslag på platserna 4, 7, 11, 12 och 16. I SM deltog 51 lag. Årets seger i svenska mästerskapen innebär att KTH nu tar ledningen i SM:s maratontabell. Detta trots att KTH inte var med de 4 första åren SM anordnades.
Slutresultaten från nordiska mästerskapen
Slutresultaten från svenska mästerskapen
SM:s maratontabell (med statistik)
NM:s maratontabell (med statistik)

För mer information kontakta Fredrik Niemelä, 070-362 97 98.