KTH / CSC / aktuellt / notiser / TopCoder Open

KTH-student 5:a i stor internationell programmeringstävling i Las Vegas

Carl Nettelblad, en tredjedel av KTHs framgångsrika tävlingslag i programmering "lag Bernhardsson", har tävlat på egen hand i en stor programmeringstävling i Las Vegas 2- 7 maj. Han tog hem en 5:e plats i utvecklingsklassen av TopCoder Open 2006. TopCoder Open är en av de mest prestigefulla individuella tävlingarna och är öppen för alla, inte bara studenter.

Tävlingen bestod av tre deltävlingar och Carl placerade sig på 4:e plats i var och en av dessa, men slutade totalt på 5:e plats. "Tänkte bara berätta att jag till slut kom femma, med ett pris på 1250 dollars plus 600 dollars för utvecklingen av komponenterna i finalen. Jag kom fyra i varje enskild av de tre deltävlingarna i komponentutveckling, men rankingsystemet gjorde att man kom bättre genom att ha en enskild stark dag än konsekvent medelbra resultat som mina" berättar Carl som ändå är mycket nöjd med tanke på det flitiga tävlandet och resandet under våren både i Texas och Ungern.

Resultatlistan finns här: