KTH / Skolan för datavetenskap och kommunikation / Aktuellt / Notiser / Lådbilsquarneval

Vinnare i D-sektionens lådbilsquarneval - i år igen!

Det är inte förrän man bygger lådbil som man fullt ut får förståelse för den resurs skolan utgör - och då i form av både människor, lokaler och prylar. Årets lärarlådbil sKODa går till historien som den hittills mest tekniskt avancerade lådbilen som byggts. Genom Mattias Bratts försorg försågs bilen med nya rullvänliga däck och fyrhjulsdrift bestående av en bunt sladdlösa borrmaskiner kopplade till ett bilbatteri. Frihjul och hjulaxlar ordnades nattetid i robotiklabbet. Det var dock framför allt den kraftfulla tutan som gjorde att laget klarade sig helskinnade i mål. 79-kronors borrmaskiner klarade inte riktigt av att göra jobbet... Snabbt över till plan B: finfina mutor i form av antikviteter (tröjor med Nada-tryck) från Ingrid, trolleriunderhållning med Stefan Nilsson och förtäckta hot baserade på de ökända Ladok- och res-systemen från övriga. Mutorna och den kraftfulla tutan imponerade på Drifveriet som gav skolan segern - i år igen!

lådbil

Lådbilsingenjör Matttias Bratt i årets lärarlådbil sKODa.

Årets lärarlag bestod av Per Austrin, Alexander Baltatzis, Mattias Bratt, Joel Brynielsson, Mikael Goldmann, Gunnar Kreitz, Ingrid Melinder, Vahid Mosavat, Stefan Nilsson, Jakob Nordström, Jesper Oppelstrup och Christian Smith.

Fler bilder från dagen finns på http://www.nada.kth.se/~joel/bilder/LQ_2005/ och själva bilen finns att besKODa på plan 4 i E-huset.

// Lärarlaget gm Joel Brynielsson

Sidansvarig: Informationsred <infomaster@csc.kth.se>