bild
Skolan för
datavetenskap
och kommunikation
KTH / CSC / Tävlingsprogrammering / Tävlingsprogrammering / 2004-02 / Nada Open

Nada Open 2003/04

Årets upplaga gick av stapeln lördag 14 februari

Vi arrangerar tävlingen för andra året i rad. Både gamla och nya lag deltog.

Problemen i postscript och pdf

Slutresultat

RankNameSolvedScore    A        B        C        D        E        F        G        H        I    Total att/solv
1Lag Bernhardsson56614/881/--0/--2/714/2061/161/--1/1400/--14/5
2Ballons 'R' us59132/1005/2100/--1/251/--1/320/--9/28617/--36/5
3Coderunners45530/--4/1780/--1/131/--4/721/1704/--0/--15/4
4Coredump48052/2974/2290/--0/--0/--2/450/--0/--1/1349/4
5LiTHe Code32997/--0/--0/--3/480/--1/210/--3/1500/--14/3
6Codebreakers33423/1680/--0/--1/430/--2/710/--1/--0/--7/3
7Dress Code34826/--0/--0/--0/--0/--1/310/--2/923/29912/3
8Three-headed monkey36255/2470/--0/--5/--0/--1/490/--5/1690/--16/3
9The Pöpli kids1870/--0/--0/--3/--0/--1/870/--6/--0/--10/1
10Björnligan1920/--0/--0/--1/--0/--3/520/--9/--0/--13/1
11Hotet från underjorden11243/--0/--0/--0/--0/--1/1240/--3/--0/--7/1
Summary32/88/514/178/30/--/017/13/56/206/118/16/112/170/143/92/521/134/2153/33

Created by CSUS PC^2 8.5 20030812 05

Vad är Nada Open?

Nada Open är en öppen programmeringstävling på KTH, Institutionen för Numeriska Analys och Datalogi. Alla intresserade kan anmäla ett lag till Nadas programmeringstävling. Även deltagare utanför KTH är varmt välkomna men antalet platser är begränsat.

Anmälan

Laget (högst tre personer) anmäls med datorpost till <migo+nadaopen@nada.kth.se>. Meddela lagnamnet, namn på deltagarna samt kontaktinformation.

När och var?

14 februari i datorsalarna på Nada i Huvudbyggnaden , Lindstedsvägen 5 (Ingång i valvet mellan bokstäverna D och E på kartan).

Preliminärt schema

10.15
Samling, regler.
11.00 (ca)
Tävlingen startar
16.00 (ca)
Tävlingen slut efter 5 h

Presentation av Imagine Cup
Resultat och prisutdelning

Regler (prelimminärt)

Reglerna är väsentligen de som används vid ACMs tävlingar för undergraduate studenter. I huvudsak gäller följande:
  • Man tävlar i lag med tre personer i varje lag
  • Tävlingen består av ca åtta deluppgifter
  • Tävlingen pågår under fem timmar 
  • Det lag som löser flest uppgifter vinner (vid lika många lösta uppgifter vinner det lag som löst uppgifterna snabbast)
  • Varje lag har tillgång till en dator
  • Papper, penna och alla skriftliga hjälpmedel (på papper), inklusive programutskrifter är tillåtna
  • Inga andra hjälpmedel (exvis kod lagrad i datorläsbart format, kalkylatorer, eller mobiltelefoner) är tillåtna
  • Man får inte hjälpa medlemmar av andra lag och inte heller få hjälp från andra än de egna lagets medlemmar
  • Tävlingsspråken är Java/C/C++ (om det finns önskemål om andra språk kontakta Mikael Goldmann så tas de ev med)

Miljö (preliminärt)

Arbetsstationer Sun Blade 100
Solaris, Common Desktop Environment
JDK 1.4
gcc/g++ 3.3
emacs / xemacs / vim /pico
Eventuellt kan vi utöka. Kom gärna med förslag, men vi kan inget lova.

Anmälda lag

Codebreakers: Gunnar Andersson, Lars Ivansson, Staffan Ulfberg

Ballons'R'us: Fredrik Niemelä, Mattias de Zalenski, David Rydh

Three-headed monkey: Per Austrin, Max Bennedich, Gunnar Kreitz

Sourcefish: Christian Häggström, Set Norman, Robert Ögren

Lag Bernhardsson: Erik Bernhardsson, Joel Jonsson, Carl Nettelblad

LiTHe Code: Marcus Isaksson, Stein Norheim, Henrik Sjöberg

Coderunners: Jimmy Mårdell m.fl.

The Pöpli Kids: Kristofer Karlsson, Christian Liljequist, Patrik Glas

Hotet från underjorden: Mattis Castegren, Håkan Elvers, Andreas Holmén

Dress Code: Joe Lindström, Mikael Klasson, Joakim Mjärdner

Björnligan: Björn Sundman, Björn Lalin, Björn Gustavsson

Coredump: Jonatan Rydh, Jonas Sjöstrand, Tomas Oppelstrup

Sidansvarig: Gunnar Kreitz <prog-contest@csc.kth.se>
Uppdaterad 2007-02-20