22 frågor väntar på svar och en eller annan kommentar.
- Upplever du kursen som lätt eller svår?
- 0% (0 st) Mycket lätt.
- 17% (1 st) Lätt.
- 33% (2 st) Medel.
- 33% (2 st) Ganska svår.
- 17% (1 st) Mycket svår.
- Fick du i början av kursen tillräckligt klart för dig vad kursens mål är?
- 83% (5 st) Ja.
- 17% (1 st) Tveksam.
- 0% (0 st) Nej.
- Tycker du att kursen är intressant?
- 67% (4 st) Ja, mycket.
- 33% (2 st) Ja.
- 0% (0 st) Neutral.
- 0% (0 st) Inte särskilt.
- 0% (0 st) Nej.
- Förkunskapskraven är matematik- och datalogikurser. Tycker du att dina förkunskaper var tillräckliga när kursen startade?
- 100% (6 st) Ja.
- 0% (0 st) Tveksam.
- 0% (0 st) Nej.
- Vad tycker du om kursboken av Arora och Barak?
- 0% (0 st) Mycket bra.
- 50% (3 st) Bra.
- 17% (1 st) Hyfsad.
- 17% (1 st) Mindre bra.
- 0% (0 st) Dålig.
- 17% (1 st) Har inte använt den.
Ev. kommentar om boken:
Innehållet är OK. Vissa definitioner skiljer sig från vad vi använt, till exempel k-tape TM. Inte speciellt trevligt att läsa texten i nuvarande utformning, krävs hardback & font.
---
Den går sönder i väskan.
- Vad tycker du om kompendiet av Johan Håstad?
- 0% (0 st) Mycket bra.
- 83% (5 st) Bra.
- 0% (0 st) Hyfsat.
- 0% (0 st) Mindre bra.
- 0% (0 st) Dåligt.
- 17% (1 st) Har inte använt det.
Ev. kommentar om kompendiet:
Trevligt att läsa och innehållet är starkt kopplat till vad som tas upp under föreläsningarna. Duger mer än väl som kurslitteratur.
---
PDF:er är bra eftersom man kan söka i dem.
- Vad tror du är bäst litteratur för kursen?
- 33% (2 st) Boken av Arora och Barak.
- 33% (2 st) Kompendiumet.
- 0% (0 st) Gamla boken av Papadimitriou.
Kommentar om litteraturval:
Kompendiumet behandlar mer av det som togs upp under kursen än vad Aroras bok gör. Ser boken som extralitteratur för den intresserade.
---
Kompendiet är ganska kortfattat, men Arora-Barak är bitvis "pratig". Troligen kompletterar de varandra bra. Kompendiet borde dock framhävas lite mer än vad som gjorts i år, t.ex. med tydligare länkning från kurshemsidan.
- Hur stor del av föreläsningarna har du varit på?
- 0% (0 st) Mindre än 20%.
- 0% (0 st) 20-40%.
- 0% (0 st) 40-60%.
- 50% (3 st) 60-80%.
- 50% (3 st) Mer än 80%.
- Vad tycker du om föreläsningarna pedagogiskt sett? (Förklaras stoffet bra? Talar och skriver läraren tydligt? Används stordia i lagom omfattning?)
- 67% (4 st) Mycket bra.
- 33% (2 st) Bra.
- 0% (0 st) Acceptabelt.
- 0% (0 st) Mindre bra.
- 0% (0 st) Dåligt.
- 0% (0 st) Har inte deltagit.
Ev. kommentar (gärna konstruktiv):
Stordia användes i lagom omfattning, dvs nästan inte alls. Stordia är helt enkelt inte lämpligt för matematiska bevis.
- Förbereder du dig till föreläsningarna (läser igenom relevanta avsnitt
i boken/kompendiet etc)?
- 0% (0 st) Ja, alltid.
- 17% (1 st) Ofta.
- 33% (2 st) Ibland.
- 50% (3 st) Sällan.
- 0% (0 st) Aldrig.
- Hur mycket tid ägnade du åt inlämningsuppgift 1?
- 0% (0 st) Mindre än 9 tim.
- 33% (2 st) 9-14 tim.
- 17% (1 st) 15-20 tim.
- 50% (3 st) Mer än 20 tim.
Ev. synpunkter uppgift 1:
Många uppgifter baserades på Cooks sats. Denna kan behöva en mer grundlig genomgång på föreläsningarna. Jag insåg inte värdet satsen och dess bevis har förrän efter genomgången av inlämningsuppgiften.
- Hur mycket tid ägnade du åt inlämningsuppgift 2?
- 0% (0 st) Mindre än 9 tim.
- 33% (2 st) 9-14 tim.
- 33% (2 st) 15-20 tim.
- 33% (2 st) Mer än 20 tim.
Ev. synpunkter uppgift 2:
- Hur mycket tid ägnade du åt inlämningsuppgift 3?
- 50% (3 st) Mindre än 9 tim.
- 0% (0 st) 9-14 tim.
- 33% (2 st) 15-20 tim.
- 17% (1 st) Mer än 20 tim.
Ev. synpunkter uppgift 3:
- Var någon/några av inlämningsuppgifterna mer givande än de övriga? (Du kan kryssa för flera alternativ.)
- 50% (3 st) Uppgift 1
- 33% (2 st) Uppgift 2
- 0% (0 st) Uppgift 3
- Hur tycker du att uppgifterna speglade kursinnehållet?
- 0% (0 st) Mycket bra.
- 100% (6 st) Bra.
- 0% (0 st) Hyfsat.
- 0% (0 st) Mindre bra.
- 0% (0 st) Dåligt.
- Hur många andra kurser har du läst parallellt med den här kursen (i period 4)?
- 17% (1 st) En.
- 33% (2 st) Två.
- 17% (1 st) Tre.
- 33% (2 st) Fyra eller fler.
- Hur stor del av din totala studietid under period 4 har du ägnat åt den här kursen?
- 17% (1 st) Mindre än 15%.
- 33% (2 st) 15-30%.
- 17% (1 st) 30-50%.
- 33% (2 st) 50-70%.
- 0% (0 st) Mer än 70%.
- Kursen är på 6 hp. Vad tycker du om det jämfört med andra kursers poängantal?
- 83% (5 st) Lagom med 6 hp.
- 17% (1 st) Borde vara 7,5 hp.
- 0% (0 st) Borde vara 9 hp.
- 0% (0 st) 6 hp är för mycket.
- Upplever du att du särbehandlats i denna kurs på grund av genus, sexualitet, etnisk tillhörighet eller funktionshinder?
- 0% (0 st) Ja.
- 0% (0 st) Tveksam.
- 100% (6 st) Nej.
Om ja, på vilket sätt?
- Hur bedömer du kursen ur ett genusperspektiv (till exempel med avseende på kursmaterial, kursinnehåll, lärare etc)?
Uhu? Vad har genus med kursen att göra?
- Förslag till förbättringar av kursen:
Uppgifterna som kräver ledtrådar bör ersättas.
- Ytterligare kommentarer om kursen:
Intressant kurs med vettigt teoretiskt innehåll.
---
Intressant kurs. Lagom kursinnehåll för vad som vi hann gå igenom, men vi hann inte med att gå igenom allt. Kunde göra kursen större av den anledningen.