Kravet på ett hemproblem från varje vecka är något arbiträrt.
---
I could not find a translation for "giriga"
---
fråga 6-9 beror mycket på hur man själv har planerat kursen. Jag jobbade på hårt början och samlade snabbt på mig många labb poäng och skrev hemtalsanteckningar. Därför fick jag en väldigt lugn avslutning på kursen.
Pedagogiskt och lagom långt.
---
Några algoritmer tycktes lite felaktiga, annars bra.
---
It does not limit to algorithmic solutions but also gives relevant technical optimisations.
Some parts like the graph algorithms could be rewritten to contain less explanations. Indeed, I did not read all of it and found afterwards solutions that would have helped earlier.
Föreläsningar, Wikipedia.
---
Wikipedia, Algorithm Design av Michael T. Goodrich och Roberto Tamassia.
---
Wikipedia, och Cormen, Intro to algorithms.
---
Wikipedia, Wolfram alpha
---
Wikipedia
---
Wikipedia
---
_ A C/C reference
_ A previous computer science course (DD1320)
_ Wikipedia
_ http://graphics.stanford.edu/~seander/bithacks.html when converting solutions from C to C to enter the top10
Tydliga och pedagogiska!
---
Ibland gick det för snabbt, svårt att hänga med.
---
Bra upplägg, blir ofta ganska mycket info så det gäller att hänga med.
---
The pace was sometimes too slow and thus we did not study the solutions as deep as was done in the kompendium.
Alexander har en talang för att prata väldigt mycket men få väldigt lite sagt.
Very good, though it confused me afterwards when I though it was meant to be applied to the modular arithmetic problems.
Vore bra om de var mer förberedda och strukturerade.
---
Lite mer konkreta lösningsförslag vore bra, men då kanske det blir för lätt att lösa hemuppgifterna under de timmar man har kvar.
---
Cenny kanske borde få lite mer tid på sig att jobba med lösningarna alt. kanske man kunde mer diskutera, problemet nu är att det Cenny säger har man ofta redan lurat ut på egen hand därmed blir det lite överflödigt emellanåt. "Gruppdiskussions genomgångarna" vi hade (iaf. en) tycker jag verkar vara ett koncept som kanske går att utvecklas och användas mer.
---
We did not discuss so much about our solutions. As I was often stuck on details and corner cases, watching a theoretical solution I already knew did not help. Access to the written solution (anteckning) from a previous year would have helped, or a peer review.
Imponerande testfall måste jag säga (mycket WA). I övrigt tycker jag det är en jättebra ide, många av uppgifterna är av sådan karaktär att man mycket väl kan ha nytta av koden i framtiden. Dock är vissa uppgifter framförallt Catalantalen lite orättvis då uppgifterna är så brutalt enkel i java men riktigt mustig i C (pga. avsaknad av GMP).
---
Great!
They were really rewarding for the problem sessions and home exercises. Each of the Lab exercises can be done with basic or extended functionality.
A reminder to look in the kompendium could be included, as I often forgot to browse it.
Börjar man i tid så brukar det lösa sig, men då missar man ju pressen av att börja kvällen innan :D
---
Kattis is a bitch. Riktigt jobbigt med så många kattisuppgifter, ökar risken för slarvfel.
---
Very good. Always various difficulties.
I found helpful and very fun to rewrite my programs in C, so it would be nice if we get points by implementing in an additional language.
Hade gärna fått mer hjälp med de uppgifter man själv inte lyckats löst. Det känns olustigt att behöva böna och be andra om att få se deras lösningar.
---
Tydliggör deadlines! Väldigt förvirrat iår också i och med att frl anteckningarna försvann (mycket info på hemsidan och dyl. gäller fortfarande det momentet). Vore också fint med något mer exempel på hur man använder alg paketet.
---
Very hard to complete before the deadline. As the hardest problems in the set normally took long to complete, writing the solution in LaTeX (my first time) was tough as I always had to tweak and hack the output. I found the OpenOffice math mode easier in comparison!
Bästa i hela kursen! Mycket roligare att jobba med andra på en kort deadline än att sitta ensam och traggla hemtal.
---
Kul!
---
It is the occasion to actually code fast, as I often take my time completing the home exercises.
The last problem sessions were a bit too easy and too few problems.
Om ja, på vilket sätt?
Varför måste ni alltid ställa den här obegripliga frågan?
---
Irrelevant.
---
OK!
---
Jaa, i vanlig ordning bestod elevunderlaget ochlärarna av hundra procent män. Vidare gissar jag på att kurs-materialet till minst 90% är skrivet av cis män. Så summa sumarum ganska illa? Men detta är ju knappast isolerat till denna kurs utan ett generellt problem att kvinnor inte vill läsa de mest avancerade data kurserna.
---
Anmärkningsvärt att det endast är män som tog kursen.
Nej!
---
Nej, även om långtifrån allt behövs för att klara kursen så är det otroligt bra att gå igenom det även om det är en hel del repetition.
Ja, talteori.
---
Mer dynamisk programmering!
Prata mer om testning, oftast där man fastnar.
---
Bättre feedback från kattis på hemuppgifterna. Tycker inte de borde vara helt black-box.
---
Mer problemsessioner! :-)
---
Anteckningar could be replaced by each student creating their own problem subject and explaining the solution and corner cases with LaTeX.
Tycker popup är en grymt bra kurs, helt klart en av de tyngsta jag läst men det är av godo! Det är också en riktigt bra kurs att lite "avsluta" sin utbildning med då man tvingas repetera enormt mycket material från tidigare kurser samtidigt som man blir en otroligt mycket bättre och mer självsäker programmerare!
---
Väldigt lärorik. Överlag bra programmeringsövningar inom många områden.
---
Fantastiskt kul!
---
Bland de absolut bättre kurserna jag läst
Denna sammanställning har genererats med ACE.