Poäng/KTH Credits | 5 |
Nivå/Level | C |
Betygsskala/Grading, KTH | 3, 4, 5 |
Språk/Language | Svenska och engelska/Swedish and English |
Studiehandbokstexten |
Kursuppläggning/Time Period 4 Föreläsningar/Lectures Laborationer/Lab work |
Kursansvarig/Coordinator Jeanette Hellgren Kotaleski jeanette@nada.kth.se Tel: 7906903 |
Labgroups/Gruppindelning till labbarna finns here/här.
LAB1 (Datorsimulering) sker i Berzeliuslaboratoriet (Berzelius väg 3), KI, i datorsalarna ENTER och SPACE. Samling sker utanför SPACE.
Tider (30 mars):
Kl 13.00-15.00: Labgrupper 1-5 och
Kl 15.00-17.00: Labgrupper 6-10.
LAB2 (Sensorik) sker i kurslab på plan 6 Berzeliuslaboratoriet (grupprum 610-612, ev 614), KI.
Tider (20 april):
Kl 13.00-14.30: Labgrupper 6-10 och
Kl 14.30-16.00: Labgrupper 1-5.
LAB3 (motoriklab) sker i kurslab på plan 6 Berzeliuslaboratoriet (grupprum 610-612), KI.
Tider: (27 april)
Kl 13.00-15.00: Labgrupper 1-5 och
Kl 15.00-17.00: Labgrupper 6-10
LAB4 (Högre funktioner) sker i fysiologens kurslab, Eulers väg 4A, KI.
Tider: (9 maj), kl 9.00-12.00
Kl 9.00-10.30: Labgrupper 1-5 och
Kl 10.30-12.00: Labgrupper 6-10.
LAB5 (datorlab) - glöm inte meddela om NADA konton.
Labben sker i datasalarna Sporthallen och Musiksalen på KTH, Lindstedtsvägen 5, plan 5. Alla kan komma samtidigt.
Tid: 11 maj, kl 13.00-16.00
Instuderingsfrågor för de kapitel som ingår i kursen
morfologi/strukturföreläsning, 27 mars
postsynaptiska mekanismer, 29 mars
Hörsel och balans, del1, 6 april
Hörsel och balans, del2, 6 april
Läroboken tar inte upp allt om motoriska system. Nedan finns därför mer material:
locomotion, 25-26 april
motor units, 25-26 april
musle receptors, 25-26 april
posture, 25-26 april
spinal reflexes, 25-26 april
Kapitel 25 och 26 (higher functions):
Associative cortex, Ch25, 3 maj
Language and lateralization, Ch26, 3 maj
Minne, 4 maj
Synaptisk plasticitet, 4 maj
Instuderingsfrågorna definierar kursen, men nedan finns också ex
på en del gamla tentor:
tenta1
tenta2
tenta3
tenta4
För förra årets kurs se Kursens hemsida 2005
Förra årets kursutvärdering