Green Shopping List

Abstract
This paper is about the design of a mobile application interface that helps people to sustainable food consumption. Focus of the development lies within two areas: Sustainable Human Computer Interaction and Persuasive Technology. With the use of these frameworks we have worked towards creating an effective tool that could change people’s attitude and behavior. The end product is an interface for a shopping list application that gives environmental friendly and climate smart food recommendations based on what the user intends to buy. The paper also discusses future development strategies based on the problematic situation surrounding retrieval, aggregation and presentation of data together with possible solutions on how to trigger motivation and tailor the application for different user profiles.


Den gröna shoppinglistan

Sammanfattning
Denna uppsats handlar om utformningen av ett gränssnitt för en mobil applikation som hjälper människor till en hållbar livsmedelskonsumtion. Fokus i utvecklingen ligger inom två områden: Hållbar människa-datorinteraktion och Persuasive Technology. Med hjälp av dessa framework har vi arbetat för att skapa ett effektivt verktyg som kan förändra människors attityd och beteende. Slutprodukten är ett gränssnitt för ett inköpslistsprogram som ger miljövänliga och klimatsmarta matrekommendationer baserat på vad användaren har för avsikt att köpa. Uppsatsen diskuterar även framtida utvecklingsstrategier baserade på den problematiska situationen kring inhämtning, sammanställning och presentation av data tillsammans med möjliga lösningar på hur man triggar motivation och skräddarsyr applikationen för olika användarprofiler.


Av: Martin Holeby & Erik Nordvall