2D1320 Tillämpad datalogi ht 2006

Resultat av kursutvärdering


    Allmänt

  1. Vilket program går du?

    1. 37% (16 st) MEDIA
    2. 9% (4 st) CL
    3. 21% (9 st) I
    4. 19% (8 st) S
    5. 7% (3 st) D
    6. 5% (2 st) M
    7. 2% (1 st) E
    8. 0% (0 st) Annat

  2. Vilket är ditt helhetsbetyg på kursen?

    1. 33% (14 st) Mycket bra kurs.
    2. 63% (27 st) Bra kurs.
    3. 2% (1 st) Mindre bra kurs.
    4. 2% (1 st) Dålig kurs.

  3. Fick du information om syftet med kursen, dess mål och koppling till andra kurser?

    1. 86% (37 st) Ja.
    2. 14% (6 st) Nej.

  4. Var dina förkunskaper tillräckliga?

    1. 88% (38 st) Ja.
    2. 9% (4 st) Nej.

  5. Nämn två önskvärda förändringar för att förbättra kursen:

    # Många andra kurser har börjat ge varje övning vid två separata tidstillfället (eg 2 övningar 10-12, 1 övning 13-15 samma dag, eller dylikt). Bra för oss som läser kurser i de högre årskurserna där det ofta är mycket schemakrockar.
    # Man borde få tillgång till Hemtalen tidigare, om man har upptaget schema, så man kan göra dem när det passar en själv.

    ---
    Fler labbtillfällen per lab med assistent.
    ---
    * Mer tydligt formulerade tentauppgifter.
    * Större föreläsningssalar.

    ---
    Tips på alternativa kurslitteraturer, både sådana som baseras på Python och andra språk (främst Java).
    ---
    Fler labbpass
    ---
    Mer tid för varje fråga på tentan, stressigt.
    Mer schemalagd labtid.

    ---
    dela upp lektionera efter förmåga, mao vi som går s har inte samma förkunskaper som många andra programm,( det känns så iaf) så det vore bra att vi hade en egen grupp med nått annat programm med samma fökunskaper.
    ---
    Mindre stress i labmomenten. Kanske labba längre i taget, 4 tim istället för 2
    ---
    Att föreläsningarna funnits på kurshemsidan har varit väldigt användbart. Ett slags sammanfattande kompendium hade dock varit trevligt i och med att kursboken inte innehållt förklaringar på allt. Det som jag dock tycker är viktigast är att man i framtiden ges möjlighet att lämna in hemtal dataskrivna.
    ---
    Koppla in en dator till projektorn och försök visa hur olika algoritmer används på den istället för att försöka rita när det blir för komplicerat
    ---
    presentation som visar koden och vad som händer i minnet samtidigt..
    ---
    Mindre folk, fler labbtillfällen.
    ---
    1 Som oerfaren programerare skulle jag behövt MYCKET mer hjälp från labassarna om jag inte labbat med en duktig programerare.
    2 Avståndet mellan föreläsningarnas teori och det handfasta labbandet kändes väldigt stort.

    ---
    mer hjälp i lab
    ---
    Mindre frågor på tentan (för stor tenta, för lite tid)
    Gör labbarna mindre kodbaserade

    ---
    Det skulle vara bra med något mer labtid innan tentan, lite stressande att ha labbarna kvar när de nya kurserna börjar.
    Tentan var på vissa ställen lite oklart formulerad.

    ---
    Tydligare benämning av vikten att använda rätt "formulering" när t.ex. en rekursiv formel skrivs.


    Kurslitteratur

  6. Vad tycker du om webbsidans utformning?

    1. 44% (19 st) Mycket bra.
    2. 49% (21 st) Bra.
    3. 5% (2 st) Mindre bra.
    4. 2% (1 st) Dåligt.
    5. 0% (0 st) Har inte använt den.

    Kommentar om webbmaterialet:

    # Lägg upp föreläsningsanteckningar som separata word dokument eller dylikt också, för smidigare utskrift!
    ---
    Täcker i princip allt man undrar över eller behöver ha information om.
    ---
    Gillar starkt centraliseringen med lättåtkomliga vänsterledet. Dock fundersam till tentasvaren till de senaste tidens tentor... var är de?
    ---
    Lätt att hitta, föreläsningsanteckningar och övningsanteckningar uppe i god tid.
    ---
    Bra struktur jämfört med andra kurssidor på KTH.
    ---
    Mycket bra och lättillgängligt material såsom föreläsningsanteckningar, övningar m.m. Mycket bra uppdaterad.
    ---
    Ännu bättre när aktuellt kom till första sidan
    ---
    det är bara att allt finns där.
    ---
    All tänkbar information har funnits på hemsidan.
    ---
    Mycket bra att allt finns tillgängligt online!
    ---
    Har endast studerat utifrån materialet på sidan vilket fungerade bra,
    ---
    Mycket väl utformat!

  7. Har du använt kursboken?

    1. 37% (16 st) Ja.
    2. 7% (3 st) Har använt annan bok.
    3. 53% (23 st) Har inte använt någon bok.

    Kommentarer om kursboken:

    Funkis. TOg väl inte upp mer än 3/5 av kursinnehållet, men resten lärde man sig väl bra genom övningarna (gick ej på så många föreläsningar pga schemakrockar).
    ---
    Använde kursens pytonkramare - dock inte så särskillt matnyttig..
    ---
    Använde Pythonkramaren något men kändes överflödig och ej värd sitt pris på 50 kr.
    ---
    Bra pedagogik i boken, men tyvärr så känns det ibland som om den inte tar upp hela kursens innehåll. Skulle känts bättre om fanns tips på alternativa kurslitteraturer, både sådana som baseras på Python och andra språk (främst Java).
    ---
    Ytterst, ytterst lite.
    ---
    Kände inte att jag hade nåt behov av den under kursen, dock hade den kanske underlättat på tentan som extra hjälpmedel för saker man missat att anteckna.
    ---
    Behövdes ej
    ---
    jag har använt den ytterst lite.
    ---
    Den var för dyr och jag skulle inte ha tid att läsa den, hade nog fått högre betyg om jag köpt boken.
    ---
    Inte köpt själv men tittat i min kompis. Mycket tydlig och bra bok.
    ---
    Gav inte så mycket extra, men alltid trevligt med en källa till
    ---
    Kursboken är koncentrerar sig mycket på sorterings- och sökningsmetoder och inte så mycket på hur dessa kan tillämpas för olika algoritmer. Den saknar vissa delar som t.ex. Huffmankodning, vilket är synd då man lägger ut ganska mycket pengar på den i hopp om att den ska kunna fungera som ett fullgott alternativt för inlärning.
    ---
    Väldigt grundläggande. Bra bilder, men behovet är litet om man har föreläsningsanteckningar
    ---
    kändes onödig
    ---
    Boken behövdes inte. När jag väl tittade i den använde den helt andra beskrivningar än föreläsaren, vilket var något förvirrande.


    Föreläsningar

  8. Vilket helhetsbetyg skulle du vilja ge föreläsningarna?

    1. 35% (15 st) Mycket bra.
    2. 56% (24 st) Bra.
    3. 0% (0 st) Mindre bra.
    4. 2% (1 st) Dåligt.
    5. 5% (2 st) Har inte deltagit.

  9. Hur stor del av föreläsningarna har du varit på?

    1. 9% (4 st) Mindre än 20%.
    2. 5% (2 st) 20-40%.
    3. 7% (3 st) 40-60%.
    4. 19% (8 st) 60-80%.
    5. 58% (25 st) Mer än 80%.

    Kommentar om föreläsningarna:

    Magnus är bra på flera sätt. 1. han beskriver det som ska sägas närmast i bebisspråk vilket verkligen behövs för oss som inte hållit på med algoritmer och datastrukturer förut. 2. han är redundant, överflödig i sin information vilket verkligen behövs om man ska förstå bra.
    ---
    MYCKET bra föreläsningsanteckningar. Gick på för få för att bedömma själva föreläsningarna, men flrsta uppfattningen var att tempot va ganska lågt.
    ---
    Väl pedagogisk. Gillar "hur många tyckte det var svårt" och räckte själv upp handen. Personligen tyckte jag att det var för mycket kod på vissa föreläsningar. Antingen fattar man det eller inte. Det är lite för mycket att köra igenom koden 3 ggr som vi gjorde på förl. 8-9 eller så
    ---
    Bra innehåll.
    Föreläsaren talar högt och tydligt.

    ---
    Bra föreläsare som verkligen verkar intresserad av ämnet. Bra takt, möjligtvis lite för mycket upprepningar ibland men det är ju från till person till person hur man tycker om det och huvudsaken är väl att alla förstår vilket jag tror uppnåddes mycket väl. Mycket bra föreläsningsanteckningar, de var verkligen användbara till tentaplugget.
    ---
    Mycket bra föreläsare. Underbart att anteckningar fanns på nätet och även delades ut.
    ---
    Mycket bra
    ---
    det känns som om magnus va intresserad av det han föreläste om och det är i stort sett det viktigaste om man ska tycka att föreläsnignarna är bra.
    ---
    Bra och tydliga genomgångar. Lite väl noggrann genomgång av programkod ibland. Testa gärna vissa kodexempel genom att köra dem med python ibland.
    ---
    Brukade somna efter halva, men det beror på min dåliga koncentrationsförmåga
    ---
    Förklaringar av programkod blir något monotona, eftersom koden ofta ofta upprepas rätt länge i exemplet. Det kanske dock är bäst för studenternas förståelse?
    ---
    Intressanta, men labarna har legat lite skevt med dessa, vilket resulterat i att man för att få full bonus inte haft kunskaperna för att göra labarna i tid.
    ---
    Magnus Rosell är en väldigt bra föreläsare och kollar dessutom hela tiden med studenterna om de förstår.
    ---
    Bra, intressant men bitvis rörigt när variabler ska ändras på en whiteboard
    ---
    Mycket bra föreläsningar
    ---
    Ett ämne jag personligen tycker är dötråkigt räddades av en bra och pedagogisk föreläsare.
    ---
    Jättebra struktur på föreläsningarna, och väldigt bra att man fick föreläsningsanteckningarna på en gång.
    ---
    Oerhört bra och effektiva.
    ---
    Bra och pedagogiska.

    Övningar

  10. Vilken övningsassistent har du varit hos mest?

    1. 28% (12 st) Magnus (D31).
    2. 37% (16 st) Jonas (D41).
    3. 23% (10 st) Per-Anders (E31).
    4. 12% (5 st) Har inte deltagit.

  11. Hur stor del av övningarna har du varit på?

    1. 16% (7 st) Mindre än 20%.
    2. 5% (2 st) 20-40%.
    3. 12% (5 st) 40-60%.
    4. 23% (10 st) 60-80%.
    5. 44% (19 st) Mer än 80%.

  12. Vilket helhetsbetyg skulle du vilja ge övningarna?

    1. 16% (7 st) Mycket bra.
    2. 53% (23 st) Bra.
    3. 12% (5 st) Mindre bra.
    4. 2% (1 st) Dåligt.
    5. 14% (6 st) Har inte deltagit.

    Kommentar om övningarna:

    Det vore bättre om det vi gör på övningarna inte täcker lika mycket av kursen i gengäld att vi lär oss mycket av det vi faktiskt gör. Assarna bör förklara svåra facktermer innan dom nämns och inte bara köra på.
    ---
    Lärde mig det jag behövde veta, mycket bra med avslutande tentagenomgången. Kanske lite för mycket tid gick åt till Hemtalsrättningarna.
    ---
    Svårt för dem med mindre förkunskaper att hänga med på övningarna.
    ---
    På tok för mycket fokus på hemuppgifterna.
    Ena timmen gick oftast åt till ett tal...

    ---
    Kunde varit lite mer förberedda och strukturerade. sammtidigt som den något mer diskussionsliknande genomgången av uppgifterna var ett bra komplement till anteckningarna. Det långsammare tempot är dock stressande för studenter som har mycket att göra och folk väljer att "utnyttja tiden bättre" än att gå på övningarna.
    ---
    Uppgifterna var relevanta.
    - Omständig procedur för rättning av andras hemtal.

    ---
    Bra tal att öva på sen till tentan.
    ---
    Var enbart kvar under hemtalsinlämningen, gick när själva övningen började.
    ---
    Virrigt vid bytet av hemuppgifter.
    ---
    Avsätt gärna tid för att låta var och en lösa något litet problem under övningen och därefter gå igenom lösningen.
    ---
    Det var lite för hög nivå på övningarna för att jag skulle hänga med
    ---
    Vissa geonomgångar kändes otydliga, gick inte igenom från början till slut.
    ---
    jobigt placerade i tiden.
    ---
    Det var dåligt att dom inte återkopplade till föreläsningarna som vi hade haft samma vecka.
    ---
    Det kändes som om tiden inte alltid användes spec effektivt.
    ---
    Det finns inte mycket att säga, välplanerade och nyttiga.
    ---
    Lite struligt kring hemtalen.


    Hemtal

  13. Vad ger du hemtalen för helhetsbetyg?

    1. 21% (9 st) Mycket bra.
    2. 56% (24 st) Bra.
    3. 12% (5 st) Mindre bra.
    4. 2% (1 st) Dåligt.
    5. 7% (3 st) Har inte gjort hemtalen.

    Konstruktiva kommentarer om hemtalen:

    Lite otydliga uppgiftsformuleringar kanske. Hemtal 3 missförstod jag totalt på grund av frågeställningen. Specificera exakt vad vi ska göra.
    ---
    Lärde mig mycket bra, för mycket tid gick åt till rättningen kanske bara.
    ---
    Alltid bra med "tvånget" till att arbeta längs med. Dock finns labbarna också och om man endast ska göra ett gott försök för att få bonus... kanske inte så mycket incitament för att jobba på hemtalen
    ---
    Bra för att få studenterna att följa kursen och läsa kontinueligt. Dock är "ett försök" inte tillräckligt starkt incitament för att man verkligen skall försöka ordentligt och lära sig det aktuella momentet.
    ---
    Bra övning.
    - Vissa uppgifter var svåra att tyda.

    ---
    Jättebra för att få en att börja tänka redan i början av kursen istället för att skjuta upp allt till tentan och samtidigt bra med bonuspoängen så att man faktiskt kan påverka sitt betyg inte endast genomo tentan. Kanske lite "konstiga" tal ibland(?!). Svårt att rätta någon annans hemtal när man kanske inte alltid hade förstått allt själv men jag antar att de sparar väldigt mycket tid för läraren så de e väl inte så farligt även om man helst inte skulle göra det.
    ---
    Mycket bra med hemtal, vissa uppgifter bör dock förtydligas för att inga tvetydigheter ska finnas. Var ibland svårt att förstå vad som skulle göras.
    ---
    Tydligare formuleringar!! Ibland får man lägga en halvtimme på att försöka gissa vad som menas att man ska göra, och man är ändå inte säker på om man gör rätt sak.
    ---
    rolig utformning, det att det inte behöver va exact rätt bara man har tänkt ordentligt. motiverande
    ---
    Man kommer in i tänket lite grann. Rekursiva tankar behöver nog de flesta få mer övning i... kanske två av hemtalen ska avsättas för det?
    ---
    Här lärde jag mig mycket, bra med obligatorisk rättning av någon annans hemtal
    ---
    Bra för den kontinuerliga inlärningen i kursen.
    ---
    Ge möjlighet att lämna in dem dataskrivna i fortsättningen. Dock en bra idé då de överrensstämmer väl med hur tentan var uppbyggd.
    ---
    Det var ofta svårt att förstå exakt vad man skulle göra. Dåligt förklarat vad uppgiften gick ut på.
    ---
    Någon svår, men en bra inledning till övningarna
    ---
    ojämn kvalite.
    ---
    Bara bra.
    ---
    Enklare rättning, kändes som en hönsgård med instruktioner som t.ex. "lämna tre åt höger, två bakåt..." osv. Vi är vuxna studenter, inte dagisbarn
    ---
    Bra idé med hemtalen, men det här med att rätta varandras hemtal kändes inte som att det var så stor poäng med.
    ---
    Det krävdes att jag tänkte till och skrev som en tentauppgift. Mycket positivt


    Laborationer

  14. Vad ger du labbarna för helhetsbetyg?

    1. 28% (12 st) Mycket bra.
    2. 53% (23 st) Bra.
    3. 14% (6 st) Mindre bra.
    4. 2% (1 st) Dåligt.
    5. 0% (0 st) Har inte gjort labbarna.

  15. Har du följt kursens hederskodex?

    1. 86% (37 st) Ja.
    2. 5% (2 st) I stort sett.
    3. 2% (1 st) Nej.
    4. 5% (2 st) Har inte läst hederskodexen.

  16. Förutom övingsassarna (Magnus, Jonas och Per-Anders) så har Irem och Leo hjälpt till på labbarna. (Clyde var där en gång.) Hur var labbhandledarnas kompetens?

    1. 42% (18 st) Mycket bra.
    2. 47% (20 st) Bra.
    3. 5% (2 st) Mindre bra.
    4. 0% (0 st) Dålig.
    5. 5% (2 st) Har inte deltagit.

    Konstruktiva kommentarer om labbarna:

    Vet inte exakt vilka du menar men den spanska tjejen var mycket trevlig och fick mig att förstå ganska bra.
    ---
    Relevanta uppgifter som verkligen gav en djupare förståelse för de olika datastrukturerna och algoritmerna. Lagom omfattande, man drog sig inte för att göra dem utan såg ljuset i slutet av tunneln. Python var ett tacksamt språk att koda i då strukturen framstår väldigt tydligt.
    ---
    Det vore bra med fler labassar.
    ---
    Bra med bonuspoäng för labbarna så att man kan tjäna lite poäng innan tentan. Täckte väl det mesta och fick en att komma in i det rätta "tänkandet". Lite svårt ibland med själva koden eftersom den inte ingick i kursen, ibland visste man va man ville göra men inte hur, å andra sidan kan de bero på att jag inte använde mig av boken. Bra att vi programmerade i Python, både för att man fick lära sig nån nytt och för att det förenklade själva kodningen vilket inte var det viktiga i denna kurs. Jonas var jättebra att redovisa för, efter hans frågor kändes det alltid som att man hade stenkoll på allt!
    ---
    Stor skillnad på hur noggranna labbassarna var på att förhöra.
    ---
    Ojämn hjälp nivå. Vissa ger mycket och bra hjälp andra säger bara att man ska försöka mer själv.
    ---
    Vissa labbassar var jättebra andra lite väl motvilliga att förklara saker för oss med mindre förkunskaper
    ---
    Lång väntetid när labbarna började bli lite svårare. Det är oftast då man behöver mer hjälp. Leder till mer stress.
    ---
    Ur hjälpsynpunkt har samarbetet fungerat bra när man väl fått tag i dem.
    ---
    Mycket bra lab-assar!
    ---
    Mycket svåra om man inte har någon erfarenhet. Jag upplevde ibland att vissa av assarna inte riktigt kunde sätta sig in i hur svårt det faktiskt kan upplevas.
    ---
    jag behöver mer konstruktiva hjälpen
    ---
    Minska de kodbaserade momenten, eller åtminstone förenkla dem. Min grupp satt väldigt länge utan att direkt lära sig kursrelevanta saker
    ---
    I stort sett bara fått hjälp av Leo. Kunnig. Hård men rättvis.


    Tentan

  17. Var tentans innehåll tydligt kopplat till kursen?

    1. 86% (37 st) Ja.
    2. 7% (3 st) Nej.
    3. 5% (2 st) Tentade inte.

    Synpunkter på tentan:

    Mycket trevlig och bra tenta, den var rolig att skriva.
    ---
    Förvånad är väl känslan direkt efter.
    Bra mkt svårare än de övriga extentorna.
    Man på föreläsning och övning säger att definitivt kommer en KMP (kom ej) och ingen programering (kom) samt reguljära utryck kommer endast om man får sättet att uttrycka dem med (kom med att man skulle skapa uttrycket)

    Det var enormt tajt med tid!
    Hann inte ens kontrollera ett enda tal och fick många slarvfel. Har aldrig sett en sal så full vid sluttiden som i denna kurs! Det måste finnas tid för reflektion - tror många skrev missar pga detta, vet att jag gjorde det.

    Dessutom, för att ha en ganska låg betygsgräns för ex. 5 - 85 (egentligen 75 med bonus) i en A(!) kurs var det kanske inte speciellt lyckat resultat på tentan och jag tror det speglades i tidsbristen och svårhetsgraden.

    ---
    Relevant, men många blev nog besvikna på viss avsaknad och omformulering av standarduppgifter från ex-tentor.
    Resultatet kändes dåligt för att vara en A-nivå kurs, gränserna borde verkligen inte behöva sänkas, de va ganska låga som de va om man tar hänsyn till bonuspoängen framför allt då man får ha med sig ett formelblad med vilken information som hellst på. Kursen får inte bli allt för enkel, det underminerar utbildningen. Den är redan uppfattad som ganska enkel blad Industriell ekonomistudenterna.

    ---
    - Frågorna går att tyda på många olika sätt.
    ---
    Bra innehåll. Skulle varit bättre om tentan hade haft mindre poäng eller fler uppgifter för när en tenta på 100 poäng endast består av 7 frågor måste man verkligen ha stenkoll på allt för att överhuvudtaget kunna få en fyra(kunde man tex inte tal 5 så missade man 26(!) poäng). Tal 6 kändes också lite konstig eftersom man inte kunde få ett enda poäng på b om man inte klarade a, då förlorar man väldigt mycket poäng.
    ---
    Svårare än tidigare år.
    ---
    Stressigt.
    ---
    Den svåraste uppgiften på tentan, som innebar ett nytt problem, vilket vi inte stött på under kursens gång, borde inte vara värd så många poäng. Särskilt inte då rättningen är så svart-vit, dvs noll poäng eller full poäng utdelas.
    ---
    Den var lite knepig, det är skillnad på praktisk kunskap och teoretisk kunskap i det här ämnet, man kan vara jätteduktig på att programmera men ändå få dåligt på tentan och tvärtom.
    ---
    Svårare nivå på vår tenta än de som fanns i tentabanken. Inte alls lika många "lätta" frågor. Inte bra med en fråga som motsvarar en fjärdedel av tentapoängen.
    ---
    Svårare än tidigare tentor!
    ---
    Tentan var för stor. Tiden blev för knapp och jämför man med gamla tenotr så var den väldigt stor
    ---
    Bra innehåll, snygg utforming, men något hård rättning och lite för kort tid. (annars hade jag hunnit titta igenom hela tentan och tagit ytterligare 13 poäng (minst)


    Genus

  18. Hur tycker du att kursens genusperspektiv har varit?

    1. 53% (23 st) Bra.
    2. 2% (1 st) Dåligt.
    3. 37% (16 st) Vet inte.

    Synpunkter på genusperspektivet:

    Löjlig diskussion ang användandet av son/dotter far/mor osv osv.. vi ska lära oss datalogi, inte genuskunskap. Stör man sig på sånna petitesser kan man inte ha många problem i livet kan tyckas :)
    ---
    Personligen tycker jag det är lite löjligt...
    Att klaga på pappa - son förhållanden är att missplacera sin energi enligt mig

    ---
    Reagerade aldrig på att något skulle vara snevridet. Urmoder käns som ett naturligare begrepp än stamfader.
    ---
    det beror på hur man ser det. det har väl varit generellt bra, det känns om killar och tjejer behandlas lika av lärarna. och det är väl det som är målet. åh andra sidan har jag inte haft så mycket personlig kontakt med lärarna utom vid hjälp på labbarna. dock tycker jag att om exemplen med mammor och pappor och damer och herrar ska va nått typ av genus arbete så känns det som att man är fel ute.
    ---
    Blir konstigt ibland när engelska termer ska översättas till svenska (parent/child - far/söner)
    ---
    Jag förstår inte hur nån kan orka klaga på att det heter stamfar istället för urmoder eller vad fan som problemet var. DET upprör mig!
    ---
    Jag har läst en hel del genusteori på universitetsnivå och tycker i ärlighetens namn att det är lite larvigt att lägga ett genusperspektiv på en datakurs. Men visst är det synd att det är så få kvinnliga labassar!
    ---
    .
    ---
    Bra att använda det neutrala förälder/barn istället för far/son
    ---
    Jag har inte märkt någon skillnad mellan killar och tjejer.


    Annat

  19. Ytterligare kommentarer om kursen:

    Mycket bra kurs som jag skulle rekomendera. Lagom mycket jobb för de 4 poängen man fick. Labbade ensam, rekomendera folk mer tydligt att inte göra det då det blev lite knöligt när man körde fast ibland.. dock var det inga problem i slutändan kanske, men tog nog som sagt var lite extra tid vid problem.
    ---
    För lite tid till att få hjälp med labbarna
    ---
    Tycker kursen var bra!
    Gav en bra bild av algoritmer

    Gillade speciellt anknytingen till andra kurser!!!
    Även om många tycker det är löjligt med dessa typer av kurser kanske det fångar någon. Fortsätt med detta, sprid det gärna till andra också!

    ---
    Bra med referenser till andra kurser, att man fick tips på vilka kurser man kunde fortsätta med om man fann det aktuella området intressant.
    ---
    Intressant och givande! Känns verkligen som att jag kommer att ha nytta av den i framtida kurser. Bra intresserade lärare som man märker att dom gillar det dom gör är verkligen jätteviktigt och gör allt mycket roligare och enklare! (vilket Magnus gjorde!)
    ---
    trevlig
    ---
    Tack för i år!
    ---
    Rolig kurs

    //ha det

    ---
    I stort en bra och välplanerad kurs!
    ---
    Det är ett roligt ämne och jag önskar att jag haft tid att lära mej det bättre. Man har ju andra kurser samtidigt på KTH...
    ---
    Tycker kursen varit bra, men lite för att bara vara 4p
    ---
    Väldigt intressant och väl genomförd
    ---
    Jag är imponerad över hur väl utformad kursen är. Äntligen har jag fått se hur perfekt en tenta och flera labbar behandlar i princip all information som ingår i kursen. Det har jag saknat i många andra kurser. Kursen känns välplanerad och uppbyggd på många års erfarenhet.


rosell@csc.kth.se

Denna sammanställning har genererats med ACE.