Ev annan bok:
Pythonkramaren del 2
Kommentarer om boken:
Helt ok.
---
SVårt att få tag på den ordinarie boken.
---
Lättbegriplig. Pedagogisk.
---
Den var väldigt svår att få tag på. Dock så gjorde det inte mig någonting. Under själva tentan så lånade jag en annan bok med liknande tema från ett bibliotek.
---
Mycket bra!
---
Svår att få tag på till början av kursen.
---
Använt vid enstaka tillfällen
---
Bra bilder
---
Bra bok, men det skulle underlätta om ni kan anpassa er till senaste versionen av boken som de flesta hade. Version 1 och 2 skilde sig från varandra rejält vilket skapade en del problem.
---
Bra bok, även om upplägget bitvis skiljer sig från kursens (åtminstone i min upplaga), tex läggs stor vikt vid grafer och kö/stack implementeras med Pythons vanliga listobjekt, även om länkade listor dyker upp i de "avancerade" fördjupningsdelarna.
---
DEN är lagom bra. Förklarar vissa problem men inte alla.
Kommentarer om webbsidan:
Bra med kommentarer för varje lab/sida
---
Långsamma svar när man skriver på kth socials nyhetsflöde
---
Jag tyckte inte om att tilda etik och tilda var på olika sidor, lite oklart inlämningssystem
Ev kommentar om föreläsningarna:
Förstod väldigt mycket av dem, tyckte inte boken behövdes mycket efter..
---
Vissa exempel kan vara lite väl ingående ibland.
---
Bra och tydliga exempel.
Vissa exempel blir övertydliga och långsamma.
---
jag har hört att de var bra
---
Ibland går det lite långsamt fram
---
Pga av schemakrockar har jag inte deltagit vid mer än ca en tredjedel av föreläsningarna, därför har det varit bra med detaljerade föreläsningsanteckningar som följer föreläsningens upplägg bra.
Vad vill du ha mer av på övningarna:
förberedda bitar kod som gås igenom rad för rad när ett krångligt problem ska göras.
---
Fler hemuppgifter utdelade vid övningarna, så att man får öva själv. Hemuppgifter i C och A nivå. Likadant i övningar: fokus på C och A uppgifter.
---
Mer förberedd assistent
---
Dåligt förberedd assistent.
Ytterligare kommentarer om parprogrammering
Synd att parkour inte funkade men vi lyckades ändå
---
Dåligt att parkour inte funkade. Men det är bra att ha en struktur på hur ofta man ska byta plats.
---
Synd att inte parkour kom igång, hade varit lättare att byta oftare då.
---
Man behövde byta så ofta att man knapp hann komma in i kodandet innan bytet skulle ske. jag skulle istället gärna köra typ 30-40 minuter
---
Fungerar inte bra, kanske för andra men inte för oss. Drar ut på tiden rejält om man ska sitta och växla dator och inte får säga något emellanåt. Går ju inte att bolla idéer!
---
Jag tror att det är bra för "den svagare" i paret. För den som känner sig säkrare på programmering blir det frustrerande..
---
Jag och min labbpartner har inte parprogrammerat under denna kurs, delvis beroende på att rapporteringsverktyget inte fungerat och delvis pga ointresse. Det hade varit bra med lite tydligare beskrivning av syftet och vilka resultat man räknar med att kunna uppnå genom parprogrammering.
Konstruktiva kommentarer om labbarna:
Mycket bra variation på uppgifter och roliga att göra.
---
Svårighetsgraden växte exponentiellt. Tycker även att kattis borde ge mer info för felsökning
---
Linda föreslog en typ av svart-låda labb till nästa gång kursen ges för att bestämma tidskomplexitet. Jag tror detta är en bra labbuppgift!
---
Uppgifterna är ofta ganska otydliga. Kanske skulle det gå bra att fundera på en grej som vi ska lära oss. Men jag vill inte alls tappa tid för att försöka lösa onödiga problem... åtminstone som inte är aktuella just nu.
Kommentarer om examinationen
Bra betygsystem
---
Tycker att tentan var jättebra utformad!
---
Ogillar examination där man måste klara alla uppgifter för betyg. Blir hårt straffad för att missförstå/inte klara någon uppgift. Bonussystemet gör ju också att tentorna inte kan lämnas ut förrän alla labbar är klara vilket gör att man inte får sitt resultat förrän efter lång tid.
---
Förstår inte bonussystemet, mycket krångligt och obegripligt
---
Helt okej tenta! Skönt att få ha boken på tentan så man slapp fokusera på att plugga in all fakta, utan bara kunde ha det med sig som bas till alla frågor.
---
Jag tycker det är fullständigt oacceptabelt att vi inte får reda på exakt hur labbarna tillgodoräknas på tentamen. Jag vet fortfarande inte vad som gäller, trots att kursen är klar! Jag tycker det borde finnas uppspaltat exakt hur många labbar på vilket betyg som krävs för att höja f -> e eller b->a eller c -> a t.ex. Nu känns det som att betygssättningen är helt godtycklig.
---
Examinationernas utformning har fungerat bra. Däremot har ingen jag talat med förstått hur bonusen från labbarna egentligen räknas när det gäller att höja resultatet från tentan. Det vore kanske bra med några exempel på kurshemsidan som visar hur beräkningen går till. Särskilt inför de två sista labbarna är det intressant, när man har en känsla för hur tentan gick så man vet vilken ambitionsnivå man har anledning att lägga sig på med sikte på ett visst kursbetyg.
---
Asså det gick ganska bra med labbarna men det hjälpte mig inte alls att klara tentan.
Om ja, på vilket sätt?
Jag tycker kursen var tillfredsställande genusneutral.
---
genusneutral :)
---
För få hota babes
---
Fullständigt irrelevant fråga...
---
Löjlig fråga.
---
Rimlig. Ibland onödigt könande av hypotetiska programmerare (alltid han) av övningsassar....
---
Inga konstigheter
---
Jag har inte reflekterat över detta tidigare. Anser inte att det finns några konstigheter att påpeka.
---
Har inga synpunkter. Ur mitt perspektiv har det fungerat bra.
---
En kurs är genuslös och kan därför inte analyseras ur ett sådant perspektiv. Humbugg!
---
jag har inte märkt av någon diskriminering.
---
Positivt.
---
Bra. Antar jag. Det är programmering vi pratar om, vet inte om en kan sätta genus på det men om en frågar en genusvetare så finns det säkert mycket att jobba på.
---
Har inget att kritisera
---
Upplevde inga problem eller särbehandlingar involverande genus.
---
Don't see any issue... Allt är bra.
Seg tentarättning, fy skäms!
---
Fler hemuppgifter och övningar i C och A nivå.
---
Jättebra kurs!
---
Jag är nöjd.
---
Bra tipsat på föreläsningar om vilka fortsättningskurser som finns.
---
Kul kurs! intressant och lärorik, najs att lära sig alla metoder och dyl. Bra svårighetsgrad/nivå på uppgifter och tentamen.
---
Tack för en bra kurs.
---
Rolig och stimulerande kurs
---
Som sagt... jag skulle inte vilja tappa tiden för icke-aktuella grejer. Vi har ju flera ämnen samtidigt och alla kräver stora volym av arbete.
Denna sammanställning har genererats med ACE.