DD1325 Tillämpad datalogi med etik

Resultat av kursutvärdering


    Om dig

  1. Vilket program går du?

    1. 83% (10 st) CLGYM
    2. 17% (2 st) Annat

  2. Är du helt klar med Programmeringsteknikkursen?

    1. 100% (12 st) Ja
    2. 0% (0 st) Nej
    3. 0% (0 st) Har tillgodoräknat en annan kurs istället

  3. Hurdan har din arbetsbelastning vad gäller studierna varit under period 1?

    1. 8% (1 st) Mycket låg
    2. 25% (3 st) Låg
    3. 42% (5 st) Lagom
    4. 8% (1 st) Hög
    5. 17% (2 st) Mycket hög
    6. 0% (0 st) Vet inte

  4. Hurdan har din arbetsbelastning vad gäller studierna varit under period 2?

    1. 8% (1 st) Mycket låg
    2. 0% (0 st) Låg
    3. 25% (3 st) Lagom
    4. 50% (6 st) Hög
    5. 17% (2 st) Mycket hög
    6. 0% (0 st) Vet inte


    Kursmaterial

  5. Vilken kursbok har du i huvudsak använt?

    1. 42% (5 st) Den rekommenderade kursboken Problem Solving with Algorithms and Data Structures av Miller och Ranum i tryckt version
    2. 42% (5 st) Den interaktiva webbversionen av boken
    3. 0% (0 st) Pythonkramaren del 2
    4. 0% (0 st) Har använt annan bok, (ange vilken nedan)
    5. 17% (2 st) Har inte använt någon bok

    Ev annan bok:

  6. Hur tycker du att din kursbok har fungerat?

    1. 50% (6 st) Mycket bra
    2. 17% (2 st) Bra
    3. 8% (1 st) Acceptabelt
    4. 8% (1 st) Dåligt
    5. 17% (2 st) Har inte använt någon bok

    Kommentarer om boken:

    Man läste endast för att få fram begrepp, fanns inte mycket mer intresse.
    ---
    Snyggt med länkar till det man behöver läsa för tex hemtalen

  7. Hur tycker du att kurswebbsidan på KTH Social har fungerat?

    1. 33% (4 st) Mycket bra
    2. 50% (6 st) Bra
    3. 8% (1 st) Acceptabelt
    4. 0% (0 st) Dåligt
    5. 8% (1 st) Har mest använt kurswebbsidan på www.csc.kth.se
    6. 0% (0 st) Har inte använt kurswebbsidan

    Kommentarer om webbsidan:

    Enkelt att glömma bort att Social finns med en normal kurshemsida samtisigt.
    ---
    Linda är kung på att svara snabbt!
    ---
    Linda svarar snabbt och tydligt!

  8. Vad tycker du om extramaterialet på Digitus (föreläsningsanteckningar, videolänkar, animationer mm)?

    1. 33% (4 st) Mycket bra
    2. 42% (5 st) Bra
    3. 8% (1 st) Acceptabelt
    4. 0% (0 st) Dåligt
    5. 17% (2 st) Har inte tittat på extramaterialet via Digitus
    6. 0% (0 st) Har inte tittat på extramaterialet alls

    Kommentarer om extramaterialet:

    Har för mig inte alla föreläsningar fanns där men de fanns ju på kurshemsidan. Vet inte om det skulle finnas på digitus också?


    Föreläsningar

  9. Vad tycker du om föreläsningarnas upplägg?

    1. 100% (12 st) Mycket bra
    2. 0% (0 st) Bra
    3. 0% (0 st) Mindre bra
    4. 0% (0 st) Dåligt
    5. 0% (0 st) Har inte deltagit.

    Ev kommentar om föreläsningarna:

    Jättebra föreläsningar! Tydliga och bra förklaringar, gör att ämnet blir ännu roligare!!
    ---
    Linda är en av de bästa föreläsarna på KTH.
    ---
    Linda är grym på att göra det abstrakta förståeligt!


    Om övningarna

  10. Vilken övningsassistent har du haft i huvudsak?

    1. 0% (0 st) Grupp Päron: Per Sedholm
    2. 0% (0 st) Grupp Mullbär: Mikael Lindahl
    3. 83% (10 st) Grupp Jordgubbe: Joel Gunnarsson Sjöstrand
    4. 0% (0 st) Ingen

  11. Vad tycker du om övningarnas upplägg?

    1. 0% (0 st) Mycket bra
    2. 75% (9 st) Bra
    3. 8% (1 st) Mindre bra
    4. 0% (0 st) Dåligt
    5. 17% (2 st) Har inte deltagit.

    Vad vill du ha mer av på övningarna:

    Varit med väldigt lite på övningarna.
    ---
    Lite mer genomgångar av någon fördjupning vore roligt.
    ---
    Övningar på de akutella området. Mindre om hemtalen.
    ---
    Var på några, men jag kände inte att det var någonting särskilt jag inte snabbt kunde googla istället.


    Om hemtalen

  12. Var hemtalen lagom omfattande?

    1. 0% (0 st) Nej, det var för lite att göra
    2. 92% (11 st) Ja, precis lagom
    3. 0% (0 st) Nej, dom var alltför omfattande
    4. 0% (0 st) Vet inte
    5. 8% (1 st) Har inte deltagit.

    Konstruktiva kommentarer om hemtalen:

    Tittade på dem inför tentan, tyckte de var bra.


    Om laborationer

  13. Hur svåra tycker du att labbarna var?

    1. 0% (0 st) Mycket svåra
    2. 100% (12 st) Lagom
    3. 0% (0 st) Mycket enkla
    4. 0% (0 st) Har inte gjort labbarna.

  14. Hur har handledningen på schemalagd tid fungerat ?

    1. 42% (5 st) Mycket bra
    2. 33% (4 st) Bra
    3. 8% (1 st) Acceptabelt
    4. 0% (0 st) Dåligt
    5. 17% (2 st) Har inte deltagit

  15. Allmänhandledare (vardagar 11-12 och 17-20) under hösten har varit Erik, Ingemar, Marcus och Marko. Hur tycker du att allmänhandledningen har fungerat?

    1. 0% (0 st) Mycket bra
    2. 8% (1 st) Bra
    3. 0% (0 st) Acceptabelt
    4. 8% (1 st) Dåligt
    5. 0% (0 st) Visste inte om det
    6. 83% (10 st) Har inte utnyttjat den

  16. Har du följt kursens hederskodex?

    1. 92% (11 st) Ja.
    2. 8% (1 st) I stort sett.
    3. 0% (0 st) Nej.
    4. 0% (0 st) Har inte läst hederskodexen.

    Konstruktiva kommentarer om labbarna:

    Labb 6 tog alldeles för lång tid för mig att jag tappade lusten att göra den. Jag tröttnade på att ställa frågor för att det var alltid småmissar hela tiden.
    ---
    Labb 6 kändes dålig specad, så i samband med kattis blev det väldigt svårt.
    ---
    Labbarna var bra, dock tog labb 6 väldigt lång tid på grund av problem med Kattis.
    ---
    De må vara utmanande men det är så man lär sig
    ---
    Det är bra med den stora friheten man får, det gör att man själv hittar lösningar och då känns det som att man integrerar kunskapen bättre.

    Kattis är irriterande!!!


    Etikmomentet

  17. Vad tycker du om etikmomentets upplägg?

    1. 8% (1 st) Mycket bra
    2. 33% (4 st) Bra
    3. 50% (6 st) Acceptabelt
    4. 8% (1 st) Dåligt
    5. 0% (0 st) Vet inte

  18. Tycker du att etikmomentet har fört dig närmare etikmålen för civilingejörsubildningen?

    1. 8% (1 st) Ja
    2. 33% (4 st) Till viss del
    3. 17% (2 st) Nej
    4. 42% (5 st) Vet inte

    Kommentarer om etikmomentet

    Tråkiga föreläsningar, väldigt bra övning.
    ---
    Kändes lite väl grundläggande och de två föreläsningarna var repetitiva.
    ---
    Känns inte som att jag vet någonting nu som jag inte visste innan det. Men jag var ganska insatt i frågan redan innan så...


    Examination

  19. Hur tycker du att examinationen (tentamen och labbar) speglade kursmålen?

    1. 100% (12 st) Mycket bra
    2. 0% (0 st) Bra
    3. 0% (0 st) Acceptabelt
    4. 0% (0 st) Dåligt
    5. 0% (0 st) Vet inte

    Kommentarer om examinationen

    Första gången ja tyckte det var riktigt roligt att öva på extentor då de hade så roliga teman :)
    ---
    Bra med en tenta som täcker upp saker som inte tas upp på labbarna
    ---
    Mycket frihet och arbete mot att "utföra" någonting istället för rent plugg är både effektivt och roligt.
    Examinationen reflekterade detta. Labbarna hade stor frihetsgrad, och tentan krävde kunskap men var praktiskt orienterad och krävde inte formalitet.


    Likabehandling

  20. Upplever du att du särbehandlats i denna kurs på grund av genus, sexualitet, etnisk tillhörighet eller funktionshinder?

    1. 0% (0 st) Ja.
    2. 0% (0 st) Tveksam.
    3. 100% (12 st) Nej.

    Om ja, på vilket sätt?

  21. Hur bedömer du kursen ur ett genusperspektiv (till exempel med avseende på kursmaterial, kursinnehåll, lärare etc)?

    Eftersom jag inte kan komma på något särskilt att säga så är det väl bara positivt.
    ---
    Inte tänkt på det, så antar att det är positivt.
    ---
    Bra
    ---
    Kursen fungerar bra.
    ---
    Bra.
    ---
    Inga kommentarer. Det har varit bra!
    ---
    Så bra det kan bli
    ---
    Ingen aning, bra? Jag kan inte säga att jag tänker på det.


    Ytterligare kommentarer

  22. Kommentarer om kursen:

    Ska rekommendera alla att ta kursen.
    ---
    Vet ej om jag är helt godkänd, har ej fått etikmomentet rättat, så får helt enkelt hoppas att allt gått som det skulle.
    ---
    Allmänt så har kursen varit bra men eftersom det har varit hög belastning på schema har de sista labbarna blivit liggande till slutet av period 2 då tidsbrist uppstått
    ---
    Kan man inte få en längre spec för speciallfall så som mellanslag i Labb6. Vet inte om Kattis kollar det, men när man själv felsöker funderar man ju på sådant.
    ---
    Roligast hittills!!!!
    ---
    Väldigt bra och lärorik!


linda@nada.kth.se

Denna sammanställning har genererats med ACE.