bild
Skolan för
elektroteknik
och datavetenskap

Schema läsåret 2012-2013


Kursstart
under vårterminen: de studenter som inte hunnit starta sina projekt under höstterminen är fria att själva kontakta de uppdragsgivare de vill göra sina projekt hos (se nedan). När ni hittat ett spännande uppslag, skrivit en projektplan och fått den godkänd av er uppdragsgivare så kontaktar denne kursledningen som i sin tur anmäler till ladok att studenten/rna är aktiva på kursen. OBS att vårterminen är den sista terminen som VTL2 ges i sin nuvarande form.

Uppstartsträffar hos uppdragsgivare - studenten/studentgruppen ska kontakta uppdragsgivarna via epost för att anmäla sitt intresse. Anmälan ska innehålla uppslag till egna idéer och önskemål om vad studenten vill göra, utifrån vad uppdragsgivarna presenterat vid kursstarten och/eller i sina respektive presentationer här nedan. Vid mötet med uppdragsgivaren ges information om verksamhet och projekt (idéer, tider, genomförande etc.) diskuteras.

Tekniska museet: onsdag 12/9 kl 17-20 på Tekniska museet. Anmälan till Mariana Back, mariana.back@tekniskamuseet.se. Presentera egna uppslag och/eller tankar om ett område du vill arbeta med. En introduktionskväll med introduktion till utställningar och program.

Nobelmuseet och Nobel Web AB: torsdag 13/9 kl. 17-18 på Nobelmuseet. Anmälan till Åsa Sundelin, asa.sundelin@nobel.se
Årets förslag hittar du här.

Naturhistoriska riksmuseet: Anmälan direkt till Charlotte Ek, tel: 08-519 551 26, charlotte.ek@nrm.se
Årets förslag hittar du här.

Vetenskapens Hus: måndag 17/9 kl 16-17. Anmälan till Cecilia Kozma, cecilia.kozma@vetenskapenshus.se Ange namn och önskemål om ämnesområde (astronomi / bioteknik / kemi / fysik / matematik).
Årets förslag hittar du här.

Träff med Åke Lundin: Anmälan direkt till Åke Lundin, ake.lundin@comhem.se, Studentexp för matematik.

OBS: När studenten fått sin projektplan godkänd av uppdragsgivarens handledare ska studenten anmäla till studievägledaren och kursansvarig att hon/han är aktiv på kursen.

Avstämningsträff med kursansvarig på KTH
Presentera status i projektet. Möjlighet att ställa frågor om och få hjälp med kursen (projekten, tidsplaner, genomförande, examination, etc.) samt träffa andra studenter och höra deras erfarenheter.

Avstämningsträff ht: Tisdag den 23:e oktober, 2012, kl. 15.00, seminarierum D33, D-huset, Lindstedtsvägen 5.
Avstämningsträff vt: anges senare

Redovisningstillfällen på KTH
Alla examinationsuppgifter ska vara granskade av handledaren hos uppdragsgivaren innan den muntliga redovisningen på KTH. De olika examinationsuppgifterna beskrivs under fliken Examination. Planera och kom överens om tiderna för läsning, kommentarer och eventuella ändringar! Kontakta kursansvarig för att boka datum för muntlig redovisning på KTH. Antalet presentationer per tillfälle är begränsad, först till kvarn gäller. Redovisningen, förutsättningarna, förberedelserna inför den, etc. beskrivs under fliken Examination.

Hösten 2012:
Måndag den 3:e december, 2012, kl. 15-17, seminarierum L42, Drottning Kristinas väg 30.

Våren 2013:
Tillfälle 1: Onsdag den 13 februari, 2013, kl 17-19, seminarierum 1537 (pl 5, E-huset)
Tillfälle 2: Måndag den 8 april, 2013, kl 17-19, seminarierum 1537
Tillfälle 3: Måndag den 13 maj, 2013, kl 15-17, seminarierum 1535 (pl 5, E-huset)

Följande studenter/projekt är preliminärt bokade för redovisning den 13 februari 2013 (bekräftas närmare redovisningen och slutligen genom inlämningar):
-

Copyright © Sidansvarig: Åke Walldius <aakew@csc.kth.se>
Uppdaterad 2013-01-08