bild
Skolan för
elektroteknik
och datavetenskap
KTH / CSC / Utbildning / Organisation / Ämnesansvar

Ämnesansvar i grundutbildningen

Ämnesansvar består av tre delar:
  1. Ansvar för kompetensinriktning
    • definition av ingående kurser och mål
    • valinformation
    • akademisk rådgivning (såväl inför val som till deltagare i kompetensinriktningen)
    • se till att inriktningen fungerar
    • utvärdering
  2. examinatorsansvar för exjobb
    • vägleda potentiella exjobbare
    • godkänna specifikationer och tidsplaner
    • godkänna exjobbsrapporter
    • leda exjobbsseminarier
    • betygsätta exjobben
    • ansvara för att kvaliteten på genomförda exjobb är hög
  3. övergripande ansvar för kursutbudet
    • ansvar för kursers och kursutbudets utveckling
    • kunna diskutera kursutformning med kursledarna
    • ge studierektorn råd vid bemanning
    • leda kursanalysmöten, läsa kursanalyser och initiera åtgärder vid behov
    • vara examinator på kurser där inte kursledaren själv kan vara det

Skolans ämnesansvariga

Vilka som är ämnesansvariga varierar något mellan åren.
Sidansvarig: Viggo Kann <viggo@nada.kth.se>
Uppdaterad 2016-01-14