2D1310 Programmeringsteknik för I1 och Bio1

Resultat av kursutvärdering


    16 frågor väntar på svar och en eller annan kommentar.


  1. Vad hade du för kunskaper före kursen?

    1. 0% (0 st) Jag hade aldrig använt en dator innan jag började på KTH
    2. 53% (54 st) Jag hade aldrig programmerat
    3. 37% (37 st) Jag hade programmerat lite
    4. 8% (8 st) Jag hade programmerat ganska mycket
    5. 2% (2 st) Jag hade programmerat mycket


  2. Upplever du kursen som lätt eller svår?

    1. 2% (2 st) Mycket lätt.
    2. 14% (14 st) Lätt.
    3. 54% (55 st) Medel.
    4. 24% (24 st) Ganska svår.
    5. 6% (6 st) Mycket svår.


  3. Hur var kursboken (Java från grunden)?

    1. 4% (4 st) Bra
    2. 17% (17 st) Ganska bra
    3. 17% (17 st) Mindre bra
    4. 10% (10 st) Dålig
    5. 52% (53 st) Har inte använt den

  4. Hur var blå häftet 'Javaintroduktion' av Bälter och Redz?

    1. 49% (49 st) Bra
    2. 35% (35 st) Ganska bra
    3. 6% (6 st) Mindre bra
    4. 1% (1 st) Dålig
    5. 10% (10 st) Har inte använt den

    Vad tycker du är bra med boken? (Skriv först på raden 'Java från grunden' alternativt' Blå häftet'.)

    Vad tycker du kan förbättras i boken?


  5. Vad tycker du om materialet på webbsidan

    1. 20% (20 st) Mycket bra.
    2. 59% (60 st) Bra.
    3. 14% (14 st) Hyfsat.
    4. 1% (1 st) Mindre bra.
    5. 1% (1 st) Dåligt.
    6. 4% (4 st) Har inte använt det.

    Ev. kommentar om webbsidan:


  6. Vad tycker du om föreläsningarna pedagogiskt sett? (Förklaras stoffet bra? Talar och skriver läraren tydligt?)

    1. 3% (3 st) Mycket bra.
    2. 31% (31 st) Bra.
    3. 36% (36 st) Acceptabelt.
    4. 14% (14 st) Mindre bra.
    5. 5% (5 st) Dåligt.
    6. 12% (12 st) Har inte deltagit.

    Ev. kommentar (gärna konstruktiv):


  7. Vilken övningsassistent har du varit hos mest?

    1. 4% (4 st) Samuel Andersson (grund)
    2. 10% (10 st) Christopher Johansson (ej grund)
    3. 24% (24 st) Lotta Eriksson
    4. 44% (44 st) Johannes Hjorth
    5. 5% (5 st) Erik Fransén
    6. 11% (11 st) gick till olika grupper varje gång

  8. Vad tycker du om övningarna pedagogiskt sett? (Talar och skriver läraren tydligt? Går läraren igenom övningsexemplen begripligt? Är kontakten lärare/studenter bra?)

    1. 45% (45 st) Mycket bra.
    2. 34% (34 st) Bra.
    3. 11% (11 st) Acceptabelt.
    4. 1% (1 st) Mindre bra.
    5. 2% (2 st) Dåligt.
    6. 8% (8 st) Har inte deltagit.

    Ev. kommentar (gärna konstruktiv):


  9. Vad tycker du om labbredovisningarna under övningarna? Var det ett bra sätt att testa din kunskap? Gav det tillräcklig insikt i hur inläsning och labbande gått för dig?

    1. 10% (10 st) Mycket bra.
    2. 40% (40 st) Bra.
    3. 23% (23 st) Acceptabelt.
    4. 11% (11 st) Mindre bra.
    5. 11% (11 st) Dåligt.
    6. 5% (5 st) Har inte deltagit.

    Ev. kommentar (gärna konstruktiv):


  10. Var någon/några av laborationerna mer givande än de övriga? (Du kan kryssa för flera alternativ.)

    1. 8% (8 st) Laboration 1, Introduktion till datormiljön
    2. 11% (11 st) Laboration 2, Experiment med Java (Jamnt.java, Multiplikation.java)
    3. 16% (16 st) Laboration 3, Variabler och metoder (BMI.java)
    4. 34% (34 st) Laboration 4, Klasser, instanser (Bil.java).
    5. 28% (28 st) Laboration 5, Vektorer (flera bil-instanser)
    6. 64% (65 st) J-uppgiften

  11. Hur var labbhandledarnas kompetens?

    1. 59% (60 st) Bra
    2. 29% (29 st) Ganska bra
    3. 2% (2 st) Mindre bra
    4. 3% (3 st) Dålig

    Ev. synpunkter på laborationerna:


  12. Hur många timmar har du sammanlagt fått handledning i datorsal (hjälp av handledare) ?

    1. 52% (53 st) mindre än 1
    2. 11% (11 st) 1-2
    3. 13% (13 st) 2-4
    4. 10% (10 st) 4-8
    5. 9% (9 st) 8-16
    6. 2% (2 st) 16-32
    7. 1% (1 st) Mer än 32 timmar



  13. Hur värdefullt och givande var det med de frivilliga diagnostiska proven?

    1. 46% (46 st) Mycket bra.
    2. 39% (39 st) Bra.
    3. 5% (5 st) Hyfsat.
    4. 3% (3 st) Mindre bra.
    5. 1% (1 st) Dåligt.
    6. 7% (7 st) Gjorde inte något frivilligt prov.

    Ev. synpunkter på frivilliga diagnostiska proven:


  14. Hur tycker du att skriftliga provet speglade kursinnehållet?

    1. 10% (10 st) Mycket bra.
    2. 61% (62 st) Bra.
    3. 22% (22 st) Hyfsat.
    4. 3% (3 st) Mindre bra.
    5. 3% (3 st) Dåligt.
    6. 1% (1 st) Gjorde inte provet.

    Ev. synpunkter på provet:


  15. Vad tyckte du om J-uppgiften?

    1. 42% (42 st) Mycket bra
    2. 35% (35 st) Bra
    3. 12% (12 st) Acceptabel
    4. 5% (5 st) Mindre bra
    5. 3% (3 st) Dålig
    6. 3% (3 st) Har inte gjort den

    Ev synpunkter på J-uppgiften:

  16. Du som gjorde en uppgift som inkluderade en spec, dvs med betyg max 3a (nr 188-191), vad tycker du om uppgiften?

    1. 5% (5 st) Mycket bra
    2. 14% (14 st) Bra
    3. 3% (3 st) Acceptabel
    4. 0% (0 st) Mindre bra
    5. 0% (0 st) Dålig
    6. 34% (34 st) Har inte gjort den



erikf@nada.kth.se

Denna sammanställning har genererats med ACE.