Author Ronnie Johansson Deltagare: Jag, Robert S Plats: FOI Datum: 2004-03-10 Tid: 14.30-18.15 Efter Intressanta anteckningar Dataassociation - Robert behöver detta men det stöds ej idag av aggregeringen. Två sätt att hantera problemet: I. koppling av rapporter mellan aggregeringar (ifall rapporter återanvänds i nästa klustring) II. partikel-/kalmanfilter mellan aggregeringar. Stridsvagnskompani - Roberts planigenkänning är anpassad för stridsvagnskompani Indata från aggregering: position, id (för fordon och dess, pluton, osv) Sensorstryrning * Robert föreslog att man kan ta in klassificeringsosäkerhet från aggregeringen till prioriteringen för sensorstyrningen och därigenom få med även aggregeringens informationsbehov i beräkningen. UAV-tjänst * en tjänst som skulle vara intressant är en UAV-tjänst som kan cirkla över ett område för detektion och sedan vid detektion och uppskattning av riktning släppa ner ett sensornätverk som fordonen förväntas passera. Disposition till föredrag på FOI: * Allmän beskrivning av planigenkänning (Robert) - syfte, exempel + resultat - DBN * Visa informationskoppling med aggregering (Robert) * Ramverket (i korthet) (Ronnie) - syfte - viktiga komponenter * Sensorstyrning (Ronnie) - prioritet för planigenkänning (visa kopplingen/relationen mellan hot och prioritet) * Vad är önskvärt? Diskussion - dataassociation för historiken (Ronnie) - eventuell förändring av sensorrapporter (Ronnie) - fixerat antal objekt och dess typer (eventuellt kan vi inkorporera identitetsosäkerheten från aggregeringen för att göra planigenkänningen mindre störningskänslig) (Ronnie) - en UAV-tjänst som cirklar för upptäckt och sedan släpper ett sensornätverk. (Ronnie) Läxa till nästa möte (preliminärt fredagen den 19 mars): förbereda våra presentationsdelar