bild
Skolan för
elektroteknik
och datavetenskap
KTH / CSC / Tävlingsprogrammering / Tävlingsprogrammering / 2004-02 / NHL / Mjukvara och dokumentation

Spela datorhockey på KTH 2004 -- dokumentation och mjukvara

Ladda ner

Hämta antingen NHL.zip eller NHL.tar.gz och packa upp filen. Du får en katalog NHL som innehåller både mjukvara och dokumentation.

Spela matcher

Programmet kräver att java1.4 är installerat.

Börja med att ställa dig i NHL-katalogen.

Nu kan du spela matcher mellan de olika exempellagen genom:

       java -jar hockey.jar

Egna lag

Dokumentation för gränssnittet finns i NHL/docs/index.html. Dokumentation om förändringarna som gjordes inför NHL finns här.

Om man vill skriva ett eget lag kan man utgå från mallen i teamTemplate-katalogen. Gränssnittet finns i jar-filen, så man kan kompilera med:

       javac -classpath .:hockey.jar teamTemplate/*.java

(eller ".;hockey.jar" på windows-datorer)

För att ert lag ska kunna spela matcher måste ni uppdatera filen teamlist som finns i NHL-katalogen. I den ska finnas tre rader för varje lag:

  • En rad som anger lag-klassens namn.
  • En rad som anger lagets namn.
  • En blankrad.
Tre blankrader i teamlist-filen ger upphov till en "avskiljare" i listan över lag.

Lycka till!

Sidansvarig: Gunnar Kreitz <prog-contest@csc.kth.se>
Uppdaterad 2007-02-19