Höstterminen
För studenter med teknisk bakgrund:
2D1630
Beteendevetenskaplig metod 4p
För studenter med beteendevetenskaplig bakgrund:
2D1312
Programmeringsteknik och Matlab 4p
För alla studenter:
2D1620
Människa-datorinteraktion, inledande kurs 4p
2D1622
Människa-datorinteraktion, fortsättningskurs 4p
2D1631
Mjukvarustöd för prototypning 4p
dessutom väljer studenten en eller två av nedanstående kurser
(notera förkunskapskraven för de olika kurserna):
2D1418
Språkteknologi 4p
2D1603
Tekniker som transformerar tid, rum och verklighet 5p
2D1650
Datorspelsdesign 4p
2I1130
Kognitionspsykologi 4p
Vårterminen
2D1410
Användarcentrerad programutveckling 6p
dessutom väljer studenten minst 14 poäng från nedanstående
kurser (notera förkunskapskraven för de olika kurserna):
2D1400
Interaktiva medier 4p
2D1408
Utvärderingsmetoder inom människa-datorinteraktion 4p
2D1416
Datorstöd för samarbete 6p
2D1625
IT-design för funktionshindrade 4p
2D1601
Kommunikation och media 5p
2D1640
Grafik och interaktionsprogrammering 6p
2I1150
Kunskapsteori och vetenskapshistoria 4p
2I4116
Affective interaction 4p
Sista terminen
2D1024
Examensarbete i människa-datorinteraktion 20p
|