KTH Logo 2D1953 Grafik och Interaktionsprogrammering
VT-2007

Länkar

Modellering

3Dtutorials.skUtmärkta tutorials för modellering, texturering, ljussättning, animation och komposition.
3D Game Character Modeling TutorialEn översiktlig men tydlig genomgång av hur man kan modellera karaktärer i Maya (bokutdrag).
Human Anatomy for the Artist Bilder avsedda för anatomistudier. Kräver prenumeration, men har en hel del bra gratisexempel man kan ladda hem.
Human Anatomy PicturesEn annan bra sajt med bilder för anatomistudier som också har gratisbilder att ladda hem.
CG SocietyCommunityforum där massor av industriproffs presenterar och diskuterar sina verk. Massor av bra tutorials och artiklar också.
conceptart.orgCommunityforum för konceptartister, illustratörer, skulptörer och fotografer.

Maya

Personal Learning EditionGratisversion av Maya.
HighEnd3DTutorials för Maya

Swing

Creating a GUI with SwingHur man skapar ett gränssnitt med hjälp av Swing.
EclipseGratis utvecklingsmiljö för Java.
NetBeansGratis utvecklingsmiljö för Java.
JudeGratis UML-verktyg.

Programspråket C

C för den som kan JavaMaterial till Nadas kompendium, samt en nerladdningsbar version.
Learning C from Java Skillnaderna mellan C och Java.

OpenGL

OpenGL.orgDokumentation, källkod och tutorials.
OpenGL Programming GuideEn av de bästa läroböckerna om OpenGL, gratis som PDF!
NeHe ProductionsMassor av bra tutorials för OpenGL.
GLUTKällkod för GLUT och versioner för massor av operativsystem.
GLUT för WindowsFörkompilerad GLUT för PC.
OpenGL och BorlandHur man kompilerar GLUT och OpenGL under Borland C++ 5.5.
OpenGL Win32 TutorialHur man använder OpenGL i ett Windows-fönster.

Gustav Taxén, gustavt 'at' csc.kth.se
Skolan för datavetenskap och kommunikation, KTH