bild
Skolan för
elektroteknik
och datavetenskap
KTH / CSC / Utbildning / Organisation / �mnesansvar

�mnesansvar i grundutbildningen

�mnesansvar best�r av tre delar:
  1. Ansvar f�r kompetensinriktning
    • definition av ing�ende kurser och m�l
    • valinformation
    • akademisk r�dgivning (s�v�l inf�r val som till deltagare i kompetensinriktningen)
    • se till att inriktningen fungerar
    • utv�rdering
  2. examinatorsansvar f�r exjobb
    • v�gleda potentiella exjobbare
    • godk�nna specifikationer och tidsplaner
    • godk�nna exjobbsrapporter
    • leda exjobbsseminarier
    • betygs�tta exjobben
    • ansvara f�r att kvaliteten p� genomf�rda exjobb �r h�g
  3. �vergripande ansvar f�r kursutbudet
    • ansvar f�r kursers och kursutbudets utveckling
    • kunna diskutera kursutformning med kursledarna
    • ge studierektorn r�d vid bemanning
    • leda kursanalysm�ten, l�sa kursanalyser och initiera �tg�rder vid behov
    • vara examinator p� kurser d�r inte kursledaren sj�lv kan vara det

Skolans �mnesansvariga

Vilka som �r �mnesansvariga varierar n�got mellan �ren.
Sidansvarig: Viggo Kann <viggo@nada.kth.se>
Uppdaterad 2016-01-14