Degree Project in Computer Science, First Level
Examensarbete inom datalogi, grundnivå
Group 3 & 4
Rapporter (slutversioner)
- Rishie Sharma: Is artificial intelligence possible?
- Anders Sandström, Markus Östberg: Genetiska algoritmer: Hur påverkar dess parametrar evolutionen?
- Elina Meier: Wizard-of-Oz studies
- Amaru Cuba Gyllensten: Lingvistisk steganografi − Steganografi med hjälp av utökad synonymitet
- Andreas Pettersson: Självlärande Dots&Boxes-spelare
- Robert Olsson, Andreas Tarandi: A genetic algorithm in the game racetrack
- Christoffer Janson, Carl Landefjord: Fyra-i-rad med förstärkt inlärning − En implementation av Q-learning
- Mattias Knutsson, Sebastian Remnerud: Self-learning Alquerque player
- Niklas Lundborg: Kan man lära datorer att läsa?
- Peter Boström, Anna Maria Modée: Att förändra slumpmässigt beteende för en Q-learning-agent över tid
- Björn Löfroth, Johan Dalenius: Självinlärning av fyra-i-rad
- Olle Hassel, Petter Janse: Q-learning för fyra-i-rad
- Anders Sjöqvist, André Stenlund: Att konstruera en evalueringsfunktion för att spela backgammon
- Emilia Hillert, Felicia Denbu Wilhelmsson: Att upptäcka plagiering
- John Persson, Tonie Jakobsson: Self-learning game player − Connect-4 with Q-learning
- Christoffer Larsson: Is artificial intelligence possible?
|