Den första inlämningsuppgiften går ut på att kursdeltagarna vid kursstarten ska redovisa studiebakgrund och försöka formulera vad de vet om
datorgrafik och grafisk interaktion, samt sina förväntningar . Den är en planeringshjälp till lärarna att veta
lite om studenternas bakgrund och intresseområden. I andra och tredje uppgiften redovisas kunskap, förståelse, analys och syntes av matematik bakom 2D- resp. 3D-grafik, kurvor och ytor. Fjärde uppgiften består av planering&specifikation implementering av ett sammanfattande projekt, gärna ett spel (reflektion, planering & specifikation enskilt, ev. implementering i grupp om 3-4). Uppgift 2 och 3 bedöms på skalan 1 (godkänd), 2 (väl godkänd), 3 (mycket väl godkänd) Uppgift 4 ger Alla uppgifterna ska genomföras med minst 1 (godkänd).
Svar på uppgifterna 1, 2, 3 och 4 (plan&reflektion) skickas via datorpost till kursledaren, y@kth.se Resultatet av inlämningsuppgift 2-4, i form av den viktade summan Medelvärdet av betyget på tentan och på inlämningsuppgifterna ger slutbetyg. "Halva" medelvärden höjs: AlltsåMed deadline menas att labben/inlämningsuppgiften ska vara inskickad via datorpost till kursledaren/handledaren senast detta datum/tid. Om du vet att du inte kommer att hinna med att rapportera in före deadline, kontakta kursansvarig så tidigt som möjligt. Yngve Sundblad, y@kth.se Skolan för datavetenskap och kommunikation, KTH |